Závody_17.11.2010_ Jílová u Prahy
18. 11. 2010
Závody O Jílovský talíř_ 17.11.2010
Vše začalo velmi banálně. Naložila jsem věci do naší staré Feldy (jak ji familiárně říkáme), pak jsem naložila psi a 84 letého dědu a vyrazila v úterý do Prahy, abych v klidu stihla dojet na závody v Jílové u Prahy. Cesta probíhala vklidu až do 210 km (podle policie), kdy při předjíždění kamionu najednou Feldě začal docházet dech, takže jsem se musela zařadit zpět, ale ani to ji nestačilo a začala na mě mrkat kontrolkami až jsme se zastavili úplně. V ten moment mi došlo, že se jedná o velký průser, protože zůstat stát na D1 za velkého provozu v jízdní pruhu si o to koleduje. A taký že jo. První co mě vyděsilo bylo velké troubení a blikáni a pak díky nájezdnímu pruhu od Slavkova skončil kamion 5cm od mých zadních dveří. To už jsem pak nelenila a vypadla z auta ven a začala ho tlačit do odstavného pruhu. S hustým provozem za zády, někdy s blikáním a houkáním ostatních aut a hlavně s hrůzou v očích se mi podařilo dostat auto se všemi na konec vyjíždějícího pruhu od Slavkova ale i tak neosvětlené auto (odešla baterka) a hlavně neoznačené auto (neměla jsem ani vestu ani trojúhelník, zřejmě při výměně pneumatik to zůstalo doma) stále tvořilo hrozbu, protože si ho řidiči nevšimnou a narazí do něho. Tak jsem vyhodila dědu i psi za svodidla a volala manželovi. Ten zbuntoval kamaráda Edu s Prostějova, mezitím u mě zastavila policie a když zjistila situaci zůstala u mě až do příjezdu odtahovky a kamaráda Edy. V servisu nám auto spravili (byl odpadlý uhlík v alternátoru) a my vyrazili opět do Prahy a i přes nepřízeň počasí (déšť a mlhu) se nám podařilo do půlnoci dorazit.
Ráno jsem vyrazila na závody a říkala si, že když se mi podařilo překonat všechny tyto nástrahy tak ty závody musí dopadnout dobře. Dorazili jsme do kynologického klubu a přivítala nás mlha a všudepřítomné bahno. Prošli jsme veterinární kontrolou, zaplatili jsme a stali se oficiálními závodníky. Celkový počet závodníků se nakonec vyšplhal na 34 z toho bylo 18 – ZZO, 4 – ZM, 7 – ZVV1 a 5 – ZVV2.
Do půlky byla Indie 2 a ke konci spadla na 6. místo, ale i tak to byl na její první závody úspěch a já si v terénu ověřila co musím pilovat a kde ještě musíme přidat a hlavně co musím já odbourat.
- přivolání - 8 ( malá vzdálenost při vybíhání)
- ovladatelnost - 10 (rozhodčí byl velmi spokojen s předvedením)
- S-L - 10
- odl.za poch. - 9 (moje chyba, pomohla jsem ji pohybem)
- aport - 6 ( šikmé předsed.?, radostné pohazování aportu v tlamě, tzv.přežvyk.
- odložení - 10
Celkem - 53
Na vítěze jsem ztratila 5 bodů, takže je pořád co zlepšovat a hlavně vím, že musím s ní tyto situace trénovat, aby si zvykla a pracovala bez výkyvů.
To ARWIN bylo jiné kafé. Poslušnosti má zažité a překvapení nás u něho může čekat jenom na překážkách. Nastupovali jsme jako 6 a pohledem na předchozí soupeře jsem si řekla, že to bude dobré pokud nic nezkazí. Nastoupili jsme a pan rozhodčí nás zarazil v půlce hlášení, že je to v pořádku a že si nás pamatuje z posledně a hned nás s úsměvem poslal na plac. Ale i ARWIN měl svůj den a hlavně sedání měl o pár vteřin pomalejší, a zarovnání k noze se panu rozhodčímu také někdy nezdálo a vrcholem byl ukázkový pytel brambor přes překážku, který pan rozhodčí ohodnotil ztrátou 3 bodů a ty nám pak chyběli na 2. místo.
Obrany si vzaly taky své, hlavně mlha a velké vzdálenosti maket se podepsali na bodech a figurant nebyl zrovna nejtvrdší. Při prvním zákusu šel na něho figurant opatrně jako by se ho bál a ani při hladkém a protiútoku nebyl přesvědčivý. S Jardou se to nedá srovnat. Takže ty pouštěčky podle toho vypadaly, ale nakonec pustil (nakonec proč ho držet, když ten chlap byl takový divný).
Potom všem se nám podařilo nakonec uhájit 3. místo. A já si z toho odnesla jediné. Obrany postavit na roveň poslušnosti a uklidnit ho na obranách tak aby na ně nastupoval jak na poslušnost, jinak se na vyšší zkoušky nedostanem.
Poslušnost – 94 bodů (nejlepší poslušnost )
Obrana - 81 bodu
Celkem - 175 bodů ( 1. místo – 179, 2. místo – 176)